![]() |
podmiot zarządzający:
ZARZĄD MORSKIEGO PORTU GDYNIA S.A. ulica Rotterdamska 9 81-337 Gdynia, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Regon: 191920577 NIP: 958-13-23-524 KRS: 0000082699 Sąd rejestrowy: Sąd Rejonowy Gdańsk-Północ w Gdańsku, VIII Wydział Gospodarczy KRS Kapitał zakładowy: 112 285 300 PLN Kapitał wpłacony: 112 285 300 PLN |
Status prawny Spółka działa w oparciu o przepisy:
|
Wytworzyła informację: Joanna Żabkiewicz
Czas wytworzenia informacji: 03.08.2020
Czas udostępnienia informacji: do następnej aktualizacji.
Port Gdynia jest nowoczesnym portem uniwersalnym, specjalizującym się w obsłudze ładunków drobnicowych, w tym głównie zjednostkowanych, przewożonych w kontenerach i w systemie ro-ro, w oparciu o rozwiniętą sieć połączeń multimodalnych z zapleczem, regularne linie żeglugowe bliskiego zasięgu oraz połączenia promowe (terminal promowy). Gdyński port jest ważnym ogniwem VI Korytarza Transeuropejskiej Sieci Transportowej TEN-T. | |
Port ID: 12589 UN Locator: PLGDY | |
Położenie portu |
Współrzędne geograficzne 54°32' N, 18°34' E |
Warunki nawigacyjne | Port Gdynia charakteryzuje się bardzo korzystnymi warunkami nawigacyjnymi. Reda osłonięta przez Półwysep Helski, który stanowi przez cały rok naturalną osłonę dla zakotwiczonych statków, zewnętrzny falochron o 2,5 km długości oraz wejście do portu o szerokości 150 m i głębokości 14 m sprawiają, iż port jest łatwo dostępny od strony morza. Port Gdynia jest portem niezamarzającym, portem w którym nie występują pływy. Poziom wody może opaść o 60 cm podczas silnych wiatrów zachodnich lub wzrosnąć o około 60 cm podczas silnych wiatrów wschodnich. |
Nabrzeża i powierzchnia | Długość nabrzeży w Porcie Gdynia wynosi 17.700 metrów, z których ponad 11.000 przeznaczonych jest do operacji przeładunkowych. Całkowita powierzchnia portu wynosi 2 996,2986 ha, w tym: - obszar lądowy Gmina Gdynia: 643,1420 ha - obszar lądowy Gmina Kosakowo: 260,2202 ha. |
Pilotaż | Obowiązkowy dla statków przekraczających 90 metrów długości. |
Holowanie | Obowiązkowe dla statków przekraczających 90 m długości oraz dla statków z ładunkami niebezpiecznymi przekraczających 70 m długości. |
Cumowanie | Statki powyżej 40 m długości zobowiązane są korzystać z pomocy cumowników portowych. |
Częstotliwości radiowe | Statki zgłaszają ETA Kapitanatowi Portu oraz Stacji Pilotów na kanale 12 VHF. |
Kontrola weterynaryjna | Graniczny Punkt Kontroli Weterynaryjnej zlokalizowany jest na terenie Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego. |
Godziny pracy | Port Gdynia pracuje 24 godziny na dobę w systemie 3 zmianowym. |
Obsługa ładunków | Obsługa ładunków skonteneryzowanych w Porcie Gdynia jest domeną dwóch nowoczesnych terminali kontenerowych zlokalizowanych w Porcie Zachodnim : BCT – Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego Sp. z o.o. oraz Gdyńskiego Terminalu Kontenerowego S.A. ( GCT S.A.).Gdyński port to także, wyposażone w nowoczesne urządzenia przeładunkowe, terminale towarów masowych : Bałtycki Terminal Zbożowy Sp. z o.o., HES Gdynia Bulk Terminal Sp. z o.o., Bałtycka Baza Masowa Sp. z o.o., Aalborg Portland Polska Sp. z o.o. , Koole Tankstorage Gdynia Sp. z o.o. oraz Alpetrol Spółka z o.o. W obsłudze ładunków drobnicowych specjalizuje się OT Port Gdynia Terminal Sp. z o.o., stanowiący połączenie dwóch terminali: ro-ro (zajmującego teren wokół Basenu V) oraz terminalu drobnicy konwencjonalnej. |