11.12.2020r. w siedzibie Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A. podpisana została umowa z firmą Terra Hexen Sp. z o.o. dotycząca wdrożenia standardu bezpieczeństwa dronowego. Celem opracowanego Standardu Bezpieczeństwa Dronowego dla Infrastruktury kluczowej w funkcjonowaniu Państwa jest ułatwienie wdrożenia skutecznego systemu zapobiegania zagrożeniom stwarzanym przez rozwój technologii bezzałogowych statków powietrznych.
Zarząd Morskiego Portu Gdynia S.A. otrzymał kompleksowy projekt badań geologicznych, który obejmuje zarówno obszar nowych falochronów osłonowych Portu Gdynia, jak też pirsu Portu Zewnętrznego. Autorem projektu jest firma Wuprohyd. Dalszy krokiem będzie zatwierdzenie tego projektu przez Ministerstwo Klimatu i Środowiska, a następnie realizacja prac, którą planujemy na wiosnę 2021 roku.
4 grudnia br. Zarząd Morskiego Portu Gdynia S.A. podpisał umowę z firmą STRABAG Sp. z o.o. na „Wykonanie przebudowy Nabrzeża Norweskiego w Porcie Gdynia”, która jest elementem dużego projektu pn. „Pogłębianie toru podejściowego i akwenów wewnętrznych Portu Gdynia – etapy I i II oraz przebudowa nabrzeży w Porcie Gdynia – etapy II i III”.
Zarząd Morskiego Portu Gdynia S.A. kolejny raz w tym roku doceniony przez niezależne gremia! W ręce prezesa ZMPG, Adama Mellera, przekazana została nagroda „Symbol Polskiego Sukcesu 2020”. To szczególne wyróżnienie firm i instytucji, których marka stała się reprezentatywna i wyróżnia się na tle całej branży.
Zarząd Morskiego Portu Gdynia S.A. w dniu 2 grudnia 2020 roku ogłosił postępowanie na wybór przewoźników promowych korzystających z Publicznego Terminalu Promowego w Porcie Gdynia w latach 2021 do 2025. Postępowanie prowadzone jest w trybie negocjacji z ogłoszeniem. Przewoźnicy, którzy do 15 grudnia złożą wnioski o udział i zostaną zakwalifikowani do udziału w postępowaniu będą mogli złożyć oferty, których treścią będą plany zawinięć, parametry promów oraz propozycję wysokości opłat portowych.
Budowa połączenia Portu Gdynia z siecią dróg krajowych wchodzi w decydującą fazę. Dziś Katarzyna Gruszecka Spychała, wiceprezydent ds. gospodarki, Adam Meller, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia SA, Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni oraz Jacek Sadaj , wiceprezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia SA podpisali porozumienie co do przebiegu drogi Czerwonej jako elementu ostatniej mili dostępu drogowego do Portu Gdynia i morskiej granicy państwa. Ustalenie przebiegu stało się możliwe po deklaracjach rządu o sfinansowaniu projektu, a podpisanie porozumienia w tej kwestii jest kamieniem milowym w realizacji inwestycji przez Ministerstwo Infrastruktury.
W 1918 roku Polska odzyskała niepodległość po 123 latach zaborów. Rozpoczęło się dążenie do niezależności. Aby Polska stała się jednak w pełni suwerenna niezbędne były kluczowe decyzje gospodarcze, które pozwoliłyby uzyskać niezależność gospodarczą kraju.
Zarząd Morskiego Portu Gdynia S.A. formalnie uruchomił procedurę na wybór partnera prywatnego dla projektu „Budowa Portu Zewnętrznego w Porcie Gdynia”. Postępowanie prowadzone jest w formie dialogu konkurencyjnego – najbardziej optymalnej formie prowadzenia zamówienia przewidzianego w ustawie Prawa Zamówień Publicznych i Partnerstwa Publiczno– Prywatnego, dla dużych projektów infrastrukturalnych.